Oi ειδήσεις σε εικόνες

Μιλάμε με τα μάτια…

Moto Pantelis

Σαν Σήμερα .gr - Πρωτοσέλιδο

Διαβάστε σήμερα στο «Σαν Σήμερα .gr»
  • Η απελευθέρωση των Ιωαννίνων
    Ο αγώνας για την απελευθέρωση των Ιωαννίνων υπήρξε η σημαντικότερη στρατιωτική αντιπαράθεση μεταξύ Ελλάδας και Οθωμανικής Αυτοκρατορίας στο μέτωπο της Ηπείρου, κατά τη διάρκεια του Α’ Βαλκανικού Πολέμου...
  • Η Κατάληψη της Νομικής
    Στις 21 Φεβρουαρίου 1973, 4.000 φοιτητές καταλαμβάνουν το κτίριο της Νομικής Αθηνών και από την ταράτσα του κτιρίου καλούν το λαό της Αθήνας να συμπαρασταθεί στον αγώνα τους για δημοκρατικές ελευθερίες...
  • Η Μάχη του Βερντέν
    Ήταν 21 Φεβρουαρίου του 1916, όταν άρχισε μία από τις σημαντικότερες πολεμικές αναμετρήσεις του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, με μεγάλη διάρκεια και πολύ αίμα...
  • Σάκης Μπουλάς
    Πολυτάλαντος καλλιτέχνης (ηθοποιός, τραγουδιστής, στιχουργός τηλεπαρουσιαστής), ιδιαίτερα αγαπητός στο μεγάλο κοινό από τις εμφανίσεις του στη μικρή οθόνη. Έφυγε από τη ζωή στις 21 Φεβρουαρίου 2014...
  • Στάικος Σταϊκόπουλος
    Αρκάς αγωνιστής του ‘21, που έδρασε στην Πελοπόννησο. Πέθανε στις 21 Φεβρουαρίου του 1835...
Le-Buguet-Limnos
«Ο Ερωτόκριτος στα κάστρα της Ρόδου»

«Ο Ερωτόκριτος στα κάστρα της Ρόδου»

Ο Δήμος Ρόδου- Δ.Ο.Π.Α.Ρ. παρουσιάζει τη σύμπραξη ενός από τους σημαντικότερους Κρητικούς συνθέτες...

Ο Δημοσιογράφος Θάνος Κόκκαλης μίλησε στον Λάζο Μαντικό και τον ΑΡΤ FM

Ο Δημοσιογράφος Θάνος Κόκκαλης μίλησε στον Λάζο Μαντικό και τον ΑΡΤ FM

«Οι anonymous με είχαν προειδοποιήσει πριν προβούν στο χακάρισμα των Τουρκικών ιστοσελίδων!»

Νέα συναυλία διοργανώνει ο σύλλογος Α.ΠΟ.ΠΕ.Σ. με τίτλο: «Θάλασσες των ποιητών!»

Νέα συναυλία διοργανώνει ο σύλλογος Α.ΠΟ.ΠΕ.Σ. με τίτλο: «Θάλασσες των ποιητών!»

Κατά τη διάρκεια της συναυλίας αυτής θα ακουστούν τραγούδια των Θεοδωράκη, Χατζιδάκι,...

«Καμπανάκι» από τον ΠΟΥ για την έξαρση της ιλαράς στην Ευρώπη - 4η σε κρούσματα η Ελλάδα

«Καμπανάκι» από τον ΠΟΥ για την έξαρση της ιλαράς στην Ευρώπη - 4η σε κρούσματα η Ελλάδα

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) προχώρησε σε έκτακτη προειδοποίηση για την εξάπλωση της...

Σεισμική δόνηση 4,3 Ρίχτερ το πρωί στην Αλόννησο

Σεισμική δόνηση 4,3 Ρίχτερ το πρωί στην Αλόννησο

Αναθεωρήθηκε το μέγεθος του σεισμού που έγινε το πρωί στην Αλόννησο.

Τούρκοι ανώτεροι κρατικοί λειτουργοί αποβιβάστηκαν και παραδόθηκαν στο στρατιωτικό φυλάκιο της Παναγιάς Οινουσσών!

Τούρκοι ανώτεροι κρατικοί λειτουργοί αποβιβάστηκαν και παραδόθηκαν στο στρατιωτικό φυλάκιο της Παναγιάς Οινουσσών!

Στην Παναγιά Οινουσσών, όπου βρίσκεται το προκεχωρημένο φυλάκιο του Ελληνικού Στρατού (επανδρώθηκε...

Οι αρχαίοι Έλληνες γνώριζαν για την έλευση του Χριστού! - Έχουν διασωθεί αρχαία κείμενα που το αποδεικνύουν

Οι αρχαίοι Έλληνες γνώριζαν για την έλευση του Χριστού! - Έχουν διασωθεί αρχαία κείμενα που το αποδεικνύουν

Μέσα από αρχαία κείμενα αποδεικνύεται ότι οι Αρχαίοι Έλληνες γνώριζαν για την έλευση του Ιησού...

Τέλος τα κέντρα εκπαίδευσης από την ΕΣΣΟ Μαρτίου - Δείτε που θα κατατάσσονται οι νέοι οπλίτες

Τέλος τα κέντρα εκπαίδευσης από την ΕΣΣΟ Μαρτίου - Δείτε που θα κατατάσσονται οι νέοι οπλίτες

Τα νέα κέντρα εκπαίδευσης έρχονται από την επόμενη ΕΣΣΟ τα σημεία κατάταξης οπλιτών σε 23 μέρη της...

Πώς φτιάχνουμε την κυρά Σαρακοστή -Το κουλουράκι με τα 7 πόδια, ένα για κάθε εβδομάδα, μέχρι το Πάσχα

Πώς φτιάχνουμε την κυρά Σαρακοστή -Το κουλουράκι με τα 7 πόδια, ένα για κάθε εβδομάδα, μέχρι το Πάσχα

Το έθιμο της κυρά Σαρακοστής είναι από τα παλιότερα έθιμα του λαού μας που σχετίζονται με τη...

Νηστεία Σαρακοστής: Τι τρώνε και τι όχι για 40 ημέρες

Νηστεία Σαρακοστής: Τι τρώνε και τι όχι για 40 ημέρες

Πρώτη ημέρα της Σαρακοστής σήμερα και πολλοί είναι αυτοί που ξεκινούν την παραδοσιακή νηστεία από...

Χάρτες - ντοκουμέντο που δείχνουν ότι τα Ιμια είναι ελληνικά

Χάρτες - ντοκουμέντο που δείχνουν ότι τα Ιμια είναι ελληνικά

Καταρρίπτονται οι ισχυρισμοί της Αγκυρας.Χάρτες από το παρελθόν και μάλιστα αμερικανικοί και...

Τα Τίρανα ξεκινούν την «Μεγάλη Αλβανία» και ενσωματώνουν το Κόσοβο! - Απειλή για την Ελλάδα

Τα Τίρανα ξεκινούν την «Μεγάλη Αλβανία» και ενσωματώνουν το Κόσοβο! - Απειλή για την Ελλάδα

Τα Τίρανα ξεκινούν το σχέδιο υλοποίησης της «Μεγάλης Αλβανίας» με την ουσιαστική ενσωμάτωση του...

Λαγάνα: Το «γλύκισμα των φτωχών» - Το έθιμο και η σημασία του

Λαγάνα: Το «γλύκισμα των φτωχών» - Το έθιμο και η σημασία του

Το παραδοσιακό έθιμο της λαγάνας παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στο νηστίσιμο τραπέζι της Καθαράς...

Σεισμός 4,4 βαθμών στη Βρετανία

Σεισμός 4,4 βαθμών στη Βρετανία

Κοντά στο Σουόνσι το επίκεντρο.Σεισμική δόνηση μεγέθους 4,4 βαθμών, η οποία έγινε αισθητή σε...

  • Συλλυπητήρια δήλωση του Αντιπεριφερειάρχη Δωδεκανήσου κ. Χαράλαμπου Κόκκινου για την απώλεια τού Κωνσταντίνου Σαντορινιού, πατέρα τού υφυπουργού Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριου Σαντορινιού

    Συλλυπητήρια δήλωση του Αντιπεριφερειάρχη Δωδεκανήσου κ. Χαράλαμπου Κόκκινου για την απώλεια τού...

    Τρίτη, 20 Φεβρουαρίου 2018 14:48
  • «Ο Ερωτόκριτος στα κάστρα της Ρόδου»

    «Ο Ερωτόκριτος στα κάστρα της Ρόδου»

    Τρίτη, 20 Φεβρουαρίου 2018 11:28
  • Ο Δημοσιογράφος Θάνος Κόκκαλης μίλησε στον Λάζο Μαντικό και τον ΑΡΤ FM

    Ο Δημοσιογράφος Θάνος Κόκκαλης μίλησε στον Λάζο Μαντικό και τον ΑΡΤ FM

    Τρίτη, 20 Φεβρουαρίου 2018 11:23
  • Νέα συναυλία διοργανώνει ο σύλλογος Α.ΠΟ.ΠΕ.Σ. με τίτλο: «Θάλασσες των ποιητών!»

    Νέα συναυλία διοργανώνει ο σύλλογος Α.ΠΟ.ΠΕ.Σ. με τίτλο: «Θάλασσες των ποιητών!»

    Τρίτη, 20 Φεβρουαρίου 2018 11:15
  • «Καμπανάκι» από τον ΠΟΥ για την έξαρση της ιλαράς στην Ευρώπη - 4η σε κρούσματα η Ελλάδα

    «Καμπανάκι» από τον ΠΟΥ για την έξαρση της ιλαράς στην Ευρώπη - 4η σε κρούσματα η Ελλάδα

    Τρίτη, 20 Φεβρουαρίου 2018 11:09
  • Σεισμική δόνηση 4,3 Ρίχτερ το πρωί στην Αλόννησο

    Σεισμική δόνηση 4,3 Ρίχτερ το πρωί στην Αλόννησο

    Τρίτη, 20 Φεβρουαρίου 2018 11:00
  • Τούρκοι ανώτεροι κρατικοί λειτουργοί αποβιβάστηκαν και παραδόθηκαν στο στρατιωτικό φυλάκιο της Παναγιάς Οινουσσών!

    Τούρκοι ανώτεροι κρατικοί λειτουργοί αποβιβάστηκαν και παραδόθηκαν στο στρατιωτικό φυλάκιο της...

    Τρίτη, 20 Φεβρουαρίου 2018 10:59
  • Οι αρχαίοι Έλληνες γνώριζαν για την έλευση του Χριστού! - Έχουν διασωθεί αρχαία κείμενα που το αποδεικνύουν

    Οι αρχαίοι Έλληνες γνώριζαν για την έλευση του Χριστού! - Έχουν διασωθεί αρχαία κείμενα που το...

    Τρίτη, 20 Φεβρουαρίου 2018 10:57
  • Τέλος τα κέντρα εκπαίδευσης από την ΕΣΣΟ Μαρτίου - Δείτε που θα κατατάσσονται οι νέοι οπλίτες

    Τέλος τα κέντρα εκπαίδευσης από την ΕΣΣΟ Μαρτίου - Δείτε που θα κατατάσσονται οι νέοι οπλίτες

    Τρίτη, 20 Φεβρουαρίου 2018 10:53
  • Πώς φτιάχνουμε την κυρά Σαρακοστή -Το κουλουράκι με τα 7 πόδια, ένα για κάθε εβδομάδα, μέχρι το Πάσχα

    Πώς φτιάχνουμε την κυρά Σαρακοστή -Το κουλουράκι με τα 7 πόδια, ένα για κάθε εβδομάδα, μέχρι το...

    Δευτέρα, 19 Φεβρουαρίου 2018 18:15
  • Νηστεία Σαρακοστής: Τι τρώνε και τι όχι για 40 ημέρες

    Νηστεία Σαρακοστής: Τι τρώνε και τι όχι για 40 ημέρες

    Δευτέρα, 19 Φεβρουαρίου 2018 13:23
  • Χάρτες - ντοκουμέντο που δείχνουν ότι τα Ιμια είναι ελληνικά

    Χάρτες - ντοκουμέντο που δείχνουν ότι τα Ιμια είναι ελληνικά

    Δευτέρα, 19 Φεβρουαρίου 2018 13:19
  • Τα Τίρανα ξεκινούν την «Μεγάλη Αλβανία» και ενσωματώνουν το Κόσοβο! - Απειλή για την Ελλάδα

    Τα Τίρανα ξεκινούν την «Μεγάλη Αλβανία» και ενσωματώνουν το Κόσοβο! - Απειλή για την Ελλάδα

    Δευτέρα, 19 Φεβρουαρίου 2018 13:01
  • Λαγάνα: Το «γλύκισμα των φτωχών» - Το έθιμο και η σημασία του

    Λαγάνα: Το «γλύκισμα των φτωχών» - Το έθιμο και η σημασία του

    Κυριακή, 18 Φεβρουαρίου 2018 15:28
  • Σεισμός 4,4 βαθμών στη Βρετανία

    Σεισμός 4,4 βαθμών στη Βρετανία

    Κυριακή, 18 Φεβρουαρίου 2018 14:44

Έρχεται το νέο Λύκειο, όλες οι αλλαγές που προωθούνται

Sxoleio-Proaulio-Mathites 260117«Δεν υπάρχουν ιδανικά εκπαιδευτικά συστήματα, αλλά συστήματα που ταιριάζουν στις κοινωνίες στις οποίες λειτουργούν», είπε χθες ο υπουργός Παιδείας.

Ενώπιον της αρμόδιας κοινοβουλευτικής επιτροπής βρίσκεται πλέον το πόρισμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) που περιλαμβάνει τον βασικό πυρήνα των αλλαγών στο Λύκειο, κυρίως όμως στη Β' και Γ' τάξη.

«Δεν υπάρχουν ιδανικά εκπαιδευτικά συστήματα, αλλά συστήματα που ταιριάζουν στις κοινωνίες στις οποίες λειτουργούν. Δεν υπάρχει κάποια 'μεταφυσική ιερότητα'. Για αυτό αν αντιγράφαμε το σύστημα της Φινλανδίας ή φέρναμε το Χάρβαρντ εδώ απλά θα 'ανατινάζονταν' μέσα στην ελληνική πραγματικότητα» σημείωσε ο υπουργός Κώστας Γαβρόγλου.

Όπως αναφέρουν «ΤA NEA» της Πέμπτης, στόχος είναι οι σχετικές αποφάσεις να ληφθούν μέχρι τις αρχές του καλοκαιριού με όσο το δυνατόν ευρύτερη συναίνεση ώστε οι μαθητές που θα πάνε τον Σεπτέμβριο στην Α' Λυκείου να γνωρίζουν τι θα τους περιμένει το 2020.

Το πόρισμα θα αναπτύξει στους βουλευτές την ερχόμενη Τρίτη ο πρόεδρος του ΙΕΠ Γεράσιμος Κουζέλης, ενώ σε μια προσπάθεια να επιτευχθεί συναίνεση θα κληθούν στην Επιτροπή όσο το δυνατόν περισσότεροι φορείς και εκπαιδευτικοί όχι μόνο συνδικαλιστές αλλά και από τη βάση, καθώς και μαθητές.

Θα κληθούν ακόμα και παλαιότεροι εμπειρογνώμονες όπως ο πρώην υπουργός Γεώργιος Μπαμπινιώτης και ο πρώην γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας επί κυβερνήσεων ΝΔ Θανάσης Κυριαζής και πολλοί άλλοι, ενώ θα ληφθεί υπόψη και η πρόταση του Αντώνη Λιάκου, που διετέλεσε πρόεδρος της Επιτροπής διαλόγου για την παιδεία.

Τι αναφέρεται στην πρόταση:

Στην Α' Λυκείου η επιλογή της εκπαιδευτικής πορείας

Το Πρόγραμμα Σπουδών της Α' τάξης του Λυκείου αντανακλά τα βασικά χαρακτηριστικά τόσο της αντίστοιχης τάξης του Γενικού Λυκείου όσο και αυτής του Τεχνικού-Επαγγελματικού.

Οι μαθητές θα μπορούν να εξοικειωθούν με τα γνωστικά αντικείμενα και των δύο υφιστάμενων σήμερα τύπων εκπαίδευσης και να επιλέξουν την εκπαιδευτική πορεία που ταιριάζει καλύτερα σε αυτούς. Η αλλαγή αυτή θα αφορά, αρχικά τουλάχιστον, την Α' τάξη, διερευνώνται όμως οι δυνατότητες μεταφοράς της λογικής αυτής και στις υπόλοιπες δύο τάξεις του Λυκείου.

Μια τέτοια επιλογή συνδέεται άμεσα με την αναβάθμιση της Τεχνικής-Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και την ανάδειξή της ως ισότιμου πυλώνα. Το Λύκειο μπορεί έτσι να συνεισφέρει στην επί ίσοις όροις προώθηση ποικίλων μορφών γνώσης, δεξιοτήτων και ικανοτήτων, στην προσφορά ποικίλων δυνατοτήτων για τους μαθητές (τόσο γνωστικά όσο και εργασιακά-επαγγελματικά), στην καλλιέργεια πολλαπλών εκδοχών μάθησης και γνωστικών ενδιαφερόντων.

Κλειδί για την επιτυχία ο ανασχεδιασμός της Β' και Γ' Λυκείου

Στον ανασχεδιασμό των δύο αυτών τάξεων βρίσκεται η αιχμή της πρότασης. Εδώ κρίνεται η δυνατότητα του σχολείου να «ανακτήσει» το Λύκειο την εκπαιδευτική και παιδαγωγική αποστολή του, να απαλλάξει τις μαθήτριες και τους μαθητές από τυφλά άγχη και τις οικογένειές τους από τα βάρη των φροντιστηρίων.

Η κεντρική λογική της πρότασης είναι:

Να διατηρηθεί, επί το δυνατόν, ο «πολυδιάστατος» χαρακτήρας της γνώσης που αναπτύχθηκε στην Α' Λυκείου με την προσφορά επιλογών μαθημάτων ή ενοτήτων μαθημάτων όλων των γνωστικών, επιστημονικών και τεχνολογικών πεδίων, ώστε οι μαθητές να μπορούν να δοκιμάσουν τις κλίσεις τους και να επενδύσουν τα ενδιαφέροντά τους.

Να μειωθεί σημαντικά ο αριθμός των μαθημάτων στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου (αυτό κρίθηκε απαραίτητο ως ένα πρώτο βήμα εξορθολογισμού του Προγράμματος Σπουδών, καθώς οι μαθητές βρίσκονται σήμερα αντιμέτωποι με έναν πολύ μεγάλο αριθμό μαθημάτων -18 στη Β' Λυκείου, 15 στη Γ' Λυκείου-, γεγονός που οδηγεί σε έναν κατακερματισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την καθιστά λιγότερο αποτελεσματική).
Να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας των επιμέρους μαθημάτων, ώστε να είναι δυνατή η εμβάθυνση, η συστηματική και αποτελεσματική διδασκαλία και η στήριξη των μαθητριών και μαθητών ανάλογα με τις δυσκολίες τους.
Να προετοιμάζει το πρόγραμμα μαθημάτων των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου τους μαθητές για τις απαιτήσεις των σπουδών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Αυτό σημαίνει τόσο την παροχή των απαραίτητων γνώσεων όσο και την εξοικείωση με το επιστημονικό πνεύμα και τον χαρακτήρα της επιστημονικής γνώσης. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, θεωρήθηκε σωστό στη Β' Λυκείου να παραμείνει ένας ισχυρός κορμός υποχρεωτικών μαθημάτων που θα παρέχει ένα κρίσιμο φάσμα γνώσεων, πριν οι μαθητές προβούν στην καταλληλότερη για' αυτούς επιλογή στη Γ' Λυκείου πιο συγκεκριμένης επιστημονικής κατεύθυνσης.

Περιορισμένα υποχρεωτικά μαθήματα στην Γ' Λυκείου

Ειδικότερα, στη Γ' Λυκείου η κεντρική λογική είναι η ύπαρξη μιας ενότητας επιλογών που δίνει δυνατότητα προσανατολισμού, σε συνδυασμό με μια ελεύθερη επιλογή εκτός «ειδίκευσης». Επομένως τα υποχρεωτικά μαθήματα θα είναι εξαιρετικά περιορισμένα, θα παίζουν όλα ρόλο στην πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (ώστε να μην υπάρχουν μαθήματα δύο ταχυτήτων, κάτι που σήμερα διαλύει τη σχολική καθημερινότητα), ενώ θα είναι έντονη η παρουσία των μαθημάτων συγκεκριμένης κατεύθυνσης.

Να διαμορφωθεί το Πρόγραμμα Σπουδών με τέτοιο τρόπο ώστε τα διδακτικά αντικείμενα να υπαχθούν στις ευρύτερες επιστημονικές τους περιοχές και να διδάσκονται εντός ενοποιημένων πεδίων (εντός των οποίων σχεδιάζονται και εκπονούνται και ερευνητικές εργασίες).

Οι αλλαγές αυτές να συμβαδίζουν με περαιτέρω αλλαγές στη διδακτική και μαθησιακή διαδικασία, ώστε να καλλιεργείται η κριτική σκέψη και να αναπτύσσουν οι μαθητές αναλυτικές και συνθετικές ικανότητες.
Να μεταβληθεί παράλληλα ο τρόπος αξιολόγησης - για παράδειγμα, υιοθέτηση πρακτικών της περιγραφικής αξιολόγησης, έλεγχος πολλαπλών και σύνθετων ικανοτήτων (αναλυτική, συνθετική, κριτική, δημιουργική σκέψη, πρωτοτυπία, φαντασία) - και όχι της επάρκειας στη στεγνή αναπαραγωγή της γνώσης.
Η νέα αυτή αντίληψη να ισχύσει άμεσα και για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, ώστε να καλλιεργηθεί σταδιακά μια αλλαγή στάσης εκπαιδευτικών και μαθητών/-τριών, αλλαγή στον τρόπο διδασκαλίας και προετοιμασίας των υποψηφίων.
Να μελετηθεί συστηματικά η δομή του ΕΠΑΛ, το οποίο οδηγεί με την ολοκλήρωση των σπουδών του σε ισότιμο τίτλο Λυκείου αλλά και σε επαγγελματικά δικαιώματα.

Το Εθνικό Απολυτήριο

«Η επιτυχής φοίτηση στο Λύκειο θα οδηγεί στην απόκτηση του Απολυτηρίου. Βασικός στόχος της πρότασης της Επιτροπής αποτελεί η αναβάθμιση του Απολυτηρίου. Είναι σημαντικό το Απολυτήριο να αποκτήσει αξία διότι αυτό θα ενισχύσει την ποιότητα της παρεχόμενης σχολικής εκπαίδευσης. Ένα Απολυτήριο με κύρος και νόημα θα καλλιεργήσει στην κοινωνία εκείνη την κουλτούρα που σε βάθος χρόνου θα επιτρέψει στο σχολείο να αποκτήσει σταδιακά ουσιαστική εκπαιδευτική και διδακτική ισχύ» αναφέρεται στην πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.


Να σημειωθεί εδώ ότι στην πρόταση δεν υπάρχει αναφορά στο αν η εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα γίνεται με βάση το Απολυτήριο ή με εισαγωγικές εξετάσεις, ούτε εάν και σε ποιο βαθμό θα υπολογίζεται ο βαθμός του Απολυτηρίου, παρά το γεγονός ότι τέτοιες προτάσεις (π.χ. να μετρά κατά 80% το Απολυτήριο) είχαν διατυπωθεί στις αρχικές μορφές του κειμένου.

Βρείτε άρθρο

Ημερομηνία

21/02/2018

. | . | .

Copyright © 2013. All Rights Reserved.