ΣΚΕΨΕΙΣ

Οι εργαζόμενοι είναι παίκτες, όχι πιόνια - Γράφει ο Μαντικός Β. Μιχαήλ, σμήναρχος ε.α

Skaki 090319Η παρακίνηση των εργαζομένων είναι βασικό συστατικό της ανάπτυξης , τόσο του εργαζόμενου όσο και της εταιρίας.

Ο αποτελεσματικά παρακινούμενος εργαζόμενος , γίνεται αποδοτικότερος και πιο παραγωγικός. Όμως, η παρακίνηση δεν είναι μια δράση που έρχεται από μόνη της, ούτε έχει εξασφαλισμένα αποτελέσματα. Μάλιστα, στο πλαίσιο αυτό – της παρακίνησης- διαβάσαμε στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο της χώρας την ακόλουθη επιστολή «παρακίνησης»:

«Σε συνέχεια της επικοινωνίας του διευθυντή της εταιρείας μας, θα σας αναφέρω κάποιους λόγους για να χαμογελάτε για όσους δυσκολεύονται να το κάνουν.

Επειδή έχετε δουλειά

Επειδή πληρωνόσαστε στην ώρα σας (για αυτούς που θα πουν ότι παίρνουν 300 euro θυμίζω ότι το 300 σε σχέση με το μηδέν είναι 300% περισσότερο).

Επειδή εργάζεστε σε μία εταιρεία που σέβεται και ακούει τα προβλήματά σας.

Επειδή η εταιρεία επένδυσε χρήματα για να συνεχίζετε να εργάζεστε.

Επειδή πληρώνεστε για αυτό

Επειδή οι πελάτες του καταστήματος σας πληρώνουν, και πρέπει να τους ευχαριστείτε για αυτό με ένα χαμόγελο.

Γιατί θα έχουμε τόσο καλές προσφορές που πρέπει να τις διαφημίζουμε.

Ανυπομονώ να δω την ανταπόκρισή σας στα αποτελέσματα του μυστικού επισκέπτη που θα γίνει μέσα στον μήνα. Ευχαριστώ»

            Όπως ήταν αναμενόμενο, η παραπάνω επιστολή προκάλεσε δυσμενή σχόλια, γεγονός που ανάγκασε την εταιρεία να δηλώσει την αντίθεσή της ως προς το περιεχόμενο της, να υποστηρίξει ότι τέτοιες πρακτικές δεν είναι σύμφωνες με την επικρατούσα σε αυτή κουλτούρα και να απολύσει την συντάκτριά της.

            Το πώς όμως, θα μπορούσε να συνταχθεί μια επιστολή που θα περιελάβανε τα ίδια στοιχεία αλλά με παραγωγικό τρόπο, φαίνεται παρακάτω: 

«Αγαπητοί συνεργάτες.

Βρίσκομαι στην ευχάριστη θέση, ως [τίτλος εργασίας] να σας γνωρίσω ότι, η εταιρεία ΜΑΣ, επένδυσε το [έτος],  το ποσό των  [κεφάλαιο]   ευρώ, εξασφαλίζοντας την ανάπτυξή της, δηλαδή την ανάπτυξη της εταιρικής μας οικογένειας. Φυσικά αυτό το καταπληκτικό επίτευγμα έγινε εφικτό, σεβόμενη πάντα ΕΜΑΣ τους εργαζόμενους και ενσκήπτοντας με ειλικρινές ενδιαφέρον στα προβλήματά μας. Αξίζει να σημειωθεί ότι μεγάλο μέρος των προβλημάτων που ταλαιπωρεί άλλους εργαζόμενους, όπως για παράδειγμα η μη έγκαιρη καταβολή του μισθού, επιλύονται  με τον καλύτερο τρόπο με τις επενδύσεις αυτές, αφού για εμάς αυτό- όπως και πολλά άλλα- δεν ισχύει. Επιπλέον, διασφαλίζονται οι υπάρχουσες θέσεις εργασίας ΜΑΣ, ενώ δημιουργούνται προοπτικές και για νέες, σε ένα κοινωνικό περιβάλλον που η ανεργία βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα. Το γεγονός αυτό οφείλετε σε ΕΣΑΣ που με το χαμόγελό σας υποδέχεστε και εξυπηρετείτε τους αγαπητούς μας πελάτες. Παράλληλα, η αποτελεσματική διαφήμιση των προσφορών μας από ΕΣΑΣ, βρίσκουν την αναμενόμενη ανταπόκριση από τους πελάτες μας και κερδίζουμε  συνεχώς την εμπιστοσύνη τους.

Σας ευχαριστώ και ανυπομονώ να βρεθώ  δίπλα σας, στο πλαίσιο προγραμματισμένων επισκέψεων, έχοντας τη χαρά να θαυμάσω από κοντά το ζεστό και φιλικό χαμόγελό σας, που απλόχερα μοιράζεστε με τους πελάτες μας.

Εμείς πλέον, οι εργαζόμενοι στην [ εταιρεία] έχουμε νέο σλόγκαν: Χαμογελάστε, είναι μεταδοτικό! Επηρεάζει ακόμα και αυτούς που δυσκολεύονται…

Με τιμή

[στοιχεία εργαζόμενου-ης

Εσείς, πώς παρακινήστε; Οι εργαζόμενοί σας; Βρίσκεται διαφορές στα δύο κείμενα; Αποτυπώστε το δικό σας κείμενο παρακίνησης και να θυμάστε ότι, οι εργαζόμενοι είναι «περιουσία» της εταιρείας σας. Στηρίξτε τους, παρακινείστε τους. Είναι παίκτες, όχι πιόνια. Μπορούν να κάνουν θαύματα!