Οι ειδήσεις σε εικόνες

Μιλάμε με τα μάτια!

ΚΑΙΡΟΣ

ΕΥΡΩΠΗ ΣΗΜΕΡΑ

Rania
Μία μοναδική  διάκριση κατάφερε να αποσπάσει το  Τουριστικό Πρακτορείο GEM TRAVEL Γ.& Ε. ΜΙΧΑΛΑΚΗΣ Α.Ε.Ε στα European Travel & Hospitality Awards 2020

Μία μοναδική διάκριση κατάφερε να αποσπάσει το Τουριστικό Πρακτορείο GEM TRAVEL Γ.& Ε. ΜΙΧΑΛΑΚΗΣ Α.Ε.Ε στα European Travel & Hospitality Awards 2020

Συγκεκριμένα, μεταξύ πολλών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε διάφορες Χώρες της Ευρώπης,...

Με 1 εκατ. περισσοτέρους επιβάτες και νέο ρεκόρ 15 εκατ.  στην επιβατική κίνηση η AEGEAN το 2019, αυξάνοντας τη συνεισφορά της στον ελληνικό τουρισμό

Με 1 εκατ. περισσοτέρους επιβάτες και νέο ρεκόρ 15 εκατ. στην επιβατική κίνηση η AEGEAN το 2019, αυξάνοντας τη συνεισφορά της στον ελληνικό τουρισμό

Μετέφερε 11% περισσοτέρους επιβάτες από το εξωτερικό και 3% περισσότερους στο εσωτερικό από το...

ΜΑΝΟΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ: «Η Κως πρέπει να αποκτήσει μια νέα και ισχυρή τουριστική ταυτότητα»

ΜΑΝΟΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ: «Η Κως πρέπει να αποκτήσει μια νέα και ισχυρή τουριστική ταυτότητα»

Την πρότασή του για την ανάδειξη της Ιπποκρατικής Ταυτότητας της Κω, παρουσίασε στους φορείς του...

Ερχεται το νέο νομοθέτημα για τις φυλακές

Ερχεται το νέο νομοθέτημα για τις φυλακές

Αλλάζουν οι άδειες, οι όροι μεταφοράς στο Ψυχιατρείο κι οι εκτίσεις ποινών στις αγροτικές φυλακές

Μυστηριώδης ιός προκαλεί «τρόμο» στην Κίνα - Φόβοι για εξάπλωση στη Δύση

Μυστηριώδης ιός προκαλεί «τρόμο» στην Κίνα - Φόβοι για εξάπλωση στη Δύση

Βρετανοί επιστήμονες κρούουν το κώδωνα του κινδύνου για ιό που εντοπίστηκε στην Κίνα.

Ρωσικά μέσα: «Αποστολή ελληνικών στρατευμάτων στη Λιβύη σηματοδοτεί ¨πόλεμο δια αντιπροσώπων¨ με την Άγκυρα»

Ρωσικά μέσα: «Αποστολή ελληνικών στρατευμάτων στη Λιβύη σηματοδοτεί ¨πόλεμο δια αντιπροσώπων¨ με την Άγκυρα»

Στην δήλωση του Νίκου Δένδια, ότι η Ελλάδα είναι έτοιμη να στείλει στρατεύματα στη Λιβύη, εστιάζει...

ΜΑΝΟΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ: «Θα στηρίξουμε τη Σάμο για να αμβλυνθούν οι συνέπειες του μεταναστευτικού στον τουρισμό του νησιού»

ΜΑΝΟΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ: «Θα στηρίξουμε τη Σάμο για να αμβλυνθούν οι συνέπειες του μεταναστευτικού στον τουρισμό του νησιού»

«Προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η στήριξη των νησιών του Αιγαίου που έχουν υποστεί τις...

Η πρόταση του ΜέΡΑ25 για την Προεδρία της Δημοκρατίας

Η πρόταση του ΜέΡΑ25 για την Προεδρία της Δημοκρατίας

Κλείνουμε δεκαετία από την χρεοκοπία της χώρας που, πέραν της οικονομικής και κοινωνικής...

Κλιματική αλλαγή: Έρχονται ακραία μετεωρολογικά φαινόμενα το 2020 λέει ο ΟΗΕ

Κλιματική αλλαγή: Έρχονται ακραία μετεωρολογικά φαινόμενα το 2020 λέει ο ΟΗΕ

Η δεκαετία που πέρασε (2010-2019) ήταν η θερμότερη που έχει ποτέ καταγραφεί, ανακοίνωσε ο ΟΗΕ,...

  • Μία μοναδική  διάκριση κατάφερε να αποσπάσει το  Τουριστικό Πρακτορείο GEM TRAVEL Γ.& Ε. ΜΙΧΑΛΑΚΗΣ Α.Ε.Ε στα European Travel & Hospitality Awards 2020

    Μία μοναδική διάκριση κατάφερε να αποσπάσει το Τουριστικό Πρακτορείο GEM TRAVEL Γ.& Ε. ΜΙΧΑΛΑΚΗΣ...

    Σάββατο, 18 Ιανουαρίου 2020 13:58
  • Με 1 εκατ. περισσοτέρους επιβάτες και νέο ρεκόρ 15 εκατ.  στην επιβατική κίνηση η AEGEAN το 2019, αυξάνοντας τη συνεισφορά της στον ελληνικό τουρισμό

    Με 1 εκατ. περισσοτέρους επιβάτες και νέο ρεκόρ 15 εκατ. στην επιβατική κίνηση η AEGEAN το 2019,...

    Σάββατο, 18 Ιανουαρίου 2020 13:54
  • ΜΑΝΟΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ: «Η Κως πρέπει να αποκτήσει μια νέα και ισχυρή τουριστική ταυτότητα»

    ΜΑΝΟΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ: «Η Κως πρέπει να αποκτήσει μια νέα και ισχυρή τουριστική ταυτότητα»

    Σάββατο, 18 Ιανουαρίου 2020 13:52
  • Ερχεται το νέο νομοθέτημα για τις φυλακές

    Ερχεται το νέο νομοθέτημα για τις φυλακές

    Σάββατο, 18 Ιανουαρίου 2020 13:40
  • Μυστηριώδης ιός προκαλεί «τρόμο» στην Κίνα - Φόβοι για εξάπλωση στη Δύση

    Μυστηριώδης ιός προκαλεί «τρόμο» στην Κίνα - Φόβοι για εξάπλωση στη Δύση

    Σάββατο, 18 Ιανουαρίου 2020 13:35
  • Ρωσικά μέσα: «Αποστολή ελληνικών στρατευμάτων στη Λιβύη σηματοδοτεί ¨πόλεμο δια αντιπροσώπων¨ με την Άγκυρα»

    Ρωσικά μέσα: «Αποστολή ελληνικών στρατευμάτων στη Λιβύη σηματοδοτεί ¨πόλεμο δια αντιπροσώπων¨ με...

    Σάββατο, 18 Ιανουαρίου 2020 13:31
  • Ο Ερντογάν απειλεί την Ε.Ε.: «Αν δεν στηρίξετε τον Σάρατζ θα αντιμετωπίσετε νέα προβλήματα»

    Ο Ερντογάν απειλεί την Ε.Ε.: «Αν δεν στηρίξετε τον Σάρατζ θα αντιμετωπίσετε νέα προβλήματα»

    Σάββατο, 18 Ιανουαρίου 2020 13:26
  • ΜΑΝΟΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ: «Θα στηρίξουμε τη Σάμο για να αμβλυνθούν οι συνέπειες του μεταναστευτικού στον τουρισμό του νησιού»

    ΜΑΝΟΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ: «Θα στηρίξουμε τη Σάμο για να αμβλυνθούν οι συνέπειες του μεταναστευτικού στον...

    Παρασκευή, 17 Ιανουαρίου 2020 13:10
  • Η πρόταση του ΜέΡΑ25 για την Προεδρία της Δημοκρατίας

    Η πρόταση του ΜέΡΑ25 για την Προεδρία της Δημοκρατίας

    Παρασκευή, 17 Ιανουαρίου 2020 13:08
  • Κλιματική αλλαγή: Έρχονται ακραία μετεωρολογικά φαινόμενα το 2020 λέει ο ΟΗΕ

    Κλιματική αλλαγή: Έρχονται ακραία μετεωρολογικά φαινόμενα το 2020 λέει ο ΟΗΕ

    Παρασκευή, 17 Ιανουαρίου 2020 13:05
Fournos-Tis-Geitonias

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Oύριος άνεμος για την κρουαζιέρα το 2020

LIMANI PEIRAIAS KROYAZIEROPLOIA 040120Οι παράγοντες του κλάδου ατενίζουν το μέλλον με αισιοδοξία εφόσον ξεπεραστούν κάποιοι σκόπελοι.

Σε μια νέα εποχή μπαίνει σταδιακά η ακτοπλοΐα ενώ ούριος είναι ο άνεμος για την κρουαζιέρα το 2020 και τα επόμενα χρόνια, ωστόσο κομβικός παράγοντας θεωρούνται οι γεωστρατηγικές εξελίξεις στην Ανατολική Μεσόγειο.

Στην ακτοπλοΐα η εποχή της οικονομικής ύφεσης προκάλεσε αρκετά προβλήματα, κυρίως οικονομικής φύσης. Πλέον οι παράγοντες του κλάδου ατενίζουν το μέλλον με αισιοδοξία εφόσον ξεπεραστούν κάποιοι σκόπελοι.

Οι προκλήσεις για τον κλάδο

Στην ετήσια έκθεσή της η εταιρεία χρηματοοικονομικών συμβούλων ΧRTC σημειώνει ότι η ακτοπλοϊκή αγορά είναι αντιμέτωπη με μια σειρά προκλήσεων, όπως: η εφαρμογή της νομοθεσίας του ΙΜΟ2020 για τον περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, η εφαρμογή της νομοθεσίας του ΙΜΟ για τη διαχείριση του έρματος, η γήρανση του στόλου και το κόστος προσφοράς του ακτοπλοϊκού προϊόντος.

Σύμφωνα με την έκθεση, «μεγάλη πρόκληση που έχει να αντιμετωπίσει το σύνολο της ακτοπλοϊκής αγοράς είναι το ηλικιακό προφίλ του στόλου που συνδέεται άμεσα με τις νέες διατάξεις συμμόρφωσης με περιβαλλοντική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης και όχι μόνο αυτής. Οι ανάγκες ανανέωσης είναι ήδη εμφανείς, με την επόμενη δεκαετία να είναι κρίσιμη έτσι ώστε οι θαλάσσιες μεταφορές να πιάσουν τους στόχους που έχουν τεθεί αλλά και τους πιο αυστηρούς που έρχονται. Για να μπορέσουν οι εταιρείες να ανταποκριθούν σε αυτή την πρόκληση χρειάζεται ένας στρατηγικός σχεδιασμός, ο οποίος θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη του μια σειρά παραγόντων όπως το συνεχώς επικαιροποιημένο περιβαλλοντικό θεσμικό πλαίσιο, το νέο ανταγωνιστικό περιβάλλον τόσο ενδο-ακτοπλοϊκά όσο και σε σχέση με τα άλλα μέσα μεταφοράς (π.χ. αεροπλοΐα και υδροπλάνα), τα χαρακτηριστικά της ζήτησης της επόμενης 30ετίας, και όλα αυτά σε συνδυασμό με τις δυνατότητες χρηματοδότησης που υπάρχουν».

Παράλληλα επισημαίνεται ότι μετά από μία δεκαετία αγώνων, τεράστιων απωλειών και μεγάλων θυσιών η ακτοπλοϊκή αγορά μπορεί να είναι αισιόδοξη για νέες δραστηριότητες, επενδύσεις και πιθανώς νέο κύκλο κερδοφορίας. «Ο γερασμένος και περιβαλλοντολογικά ανεπαρκής στόλος επιβάλλει νέες επενδύσεις, νέα χρηματοδοτικά εργαλεία και πιθανόν ευέλικτα επιχειρηματικά σχήματα που θα μπορέσουν να προχωρήσουν σε άμεσες επενδύσεις».

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας κ. Μιχάλης Σακέλλης σημειώνει πως στα επόμενα δέκα χρόνια το 40% του ακτοπλοϊκού στόλου θα είναι ηλικίας άνω των 40 ετών. Και προσθέτει ότι υπάρχει συνεπώς ανάγκη για τη σταδιακή ανανέωση των πλοίων που είναι δρομολογημένα σήμερα και κυρίως αυτών που εξυπηρετούν 47 νησιά, οι ανάγκες των οποίων καλύπτονται με συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας.

Για τις προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει ο κλάδος τονίζει πως από την 1η Ιανουαρίου 2020 αναμένεται περαιτέρω αύξηση στο κόστος των καυσίμων της τάξεως των 130 ευρώ τον τόνο λόγω των νέων καυσίμων μειωμένου θείου και αυτό συνεπάγεται ετήσια επιβάρυνση 60 εκατ. ευρώ στον ακτοπλοϊκό κλάδο. Ο κ. Σακέλλης υπογραμμίζει ότι μια από τις προκλήσεις που θα επηρεάσουν τη ναυτιλία είναι η χρήση νέων καυσίμων 0,1% περιεκτικότητας σε θείο από 0,5% που θα ισχύει από τις αρχές του 2020, ενώ η δεύτερη πρόκληση είναι τα μέτρα για τη μείωση των εκπομπών CO2.

Οπως αναφέρει στο «Βήμα» ο πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας Θεόδωρος Κόντες το 2019 ήταν μια θετική χρονιά που κλείνει με μια αύξηση της τάξεως του 10% σε σχέση με το 2018 ενώ για το 2020 αναμένεται αύξηση ίσως και πάνω από 10% και πιο συγκεκριμένα 12% με 13%, γιατί θα «καταπλεύσουν» νέες εταιρείες και νέα μεγαλύτερα πλοία. Τα επόμενα χρόνια και ανάλογα με τις εξελίξεις στις ελληνοτουρκικές σχέσεις αναμένονται αυξήσεις αλλά σε χαμηλότερα μεγέθη, της τάξεως του 4% έως 6%.

Ο Πειραιάς home port

Για το λιμάνι του Πειραιά και τις προσπάθειες να γίνει home port για κρουαζιερόπλοια ο Θεόδωρος Κόντες εκτιμά πως υπάρχει ζήτημα καθώς τα προηγούμενα χρόνια το επέλεγαν λόγω της έκρυθμης πολιτικής κατάστασης στην Τουρκία, ωστόσο από το 2020 κάποιες εταιρείες προγραμματίζουν να επιστρέψουν στην Κωνσταντινούπολη και από εκεί να ξεκινούν τα δρομολόγιά τους. Παράλληλα επεσήμανε ότι κομβικός παράγοντας είναι και η απόφαση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς να αυξήσει περίπου 20%-22% από τις αρχές του νέου έτους το κόστος παροχής υπηρεσιών. Οπως είπε χαρακτηριστικά, «όταν έχεις ακριβό αεροδρόμιο και ακριβό λιμάνι ο κόσμος θα σου φύγει!».

Την ίδια στιγμή στελέχη του ΟΛΠ εξέφραζαν αισιοδοξία για αύξηση στις αφίξεις σημειώνοντας ότι το 2019 αναμένεται να κλείσει με περίπου 1.100.000 επιβάτες κρουαζιεροπλοίων έναντι 960.000 το 2018, ενώ για τα επόμενα χρόνια με βάση τις προκρατήσεις αναμένεται μια αύξηση της τάξεως του 10%.

Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Mantikos SwotAnalysis 021019

 

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ